18 lipca 2013

Placek z kremem kokosowym



20 dkg. mąki
8 jajek
25 dkg. cukru pudru
5-10 dkg.kakao lub czekolady w proszku
łyżeczka proszku do pieczenia

Krem
40g. masła
40g.mąki
2 szklanki mleka
100g. wiórków kokosowych
2 jajka

dodatkowo nutella śliwkowa lub powidła śliwkowe.

Mąkę przesiać, dodać kakao i proszek do pieczenia,wymieszać.
Jajka umyć,oddzielić żółtka od białek.
Żółtka utrzeć cukrem i kakao. Połączyć z ubitą na sztywno pianą z białek .Delikatnie wymieszać z mąką.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia ciasta,wylać ciasto i upiec w średnio nagrzanym piekarniku.
( ja piekłam około 40 minut w temperaturze 180 st.)
Odstawić do wystygnięcia.
Po wystygnięciu odciągnąć papier od placka.

Teraz musimy przygotować krem.

Z dwóch jajek oddzielamy żółtka a białka  ubijamy na sztywno, dodajemy żółtka i na chwilę odstawiamy na bok.
W  rondelku rozpuszczamy masło ( ale nie smażymy )
 Dodajemy mąkę i lekko podsmażmy ( jak zasmażkę )
Wlewamy powoli mleko i cały czas mieszamy żeby nam się nie zrobiły kluchy. 
Kiedy już zacznie gęstnieć dodajemy wiórki kokosowe i cały czas mieszamy( około 10 minut.)
Pod koniec wlewamy masę jajeczną powolutku mieszamy cały czas uważamy żeby nam się nie ścięło ,mieszamy jeszcze około 5-6 minut ,musi trochę zgęstnieć.
Odstawiamy do wystygnięcia.

Placek przekroiłam na dwie części .Obie posmarowałam dość grubo nutellą a następnie kremem kokosowym, przykryłam drugim plackiem, przycisnęłam i...... do chłodnej spiżarni.
A na drugi dzień jest najlepsze.



1 komentarz: