06 marca 2014

Kućmok czyli placek z ziemniaków

1 kg. ziemniaków 
duża cebula
4 jajka
4 ząbki czosnku
100g boczku lub słoniny
duża łyżka mąki
sól,pieprz

Ziemniaki obrać,utrzeć na tarce.
Dodać utartą cebulę i zmiażdżony czosnek, jajka ,mąkę ,sól, pieprz.
Boczek pokroić w kostkę,usmażyć aż się wytopi tłuszczyk.
Dolać do ciasta.
Wymieszać.
Wylać ciasto na wysmarowaną tłuszczem  mała blaszkę.
Wstawiamy do piekarnika 190-200st. na 60minut.

Możemy podawać z sosem jaki lubimy, np. z sosem węgierskim
 albo śmietanowym,
Ja podałam z grzybowym bo lubię.

2 komentarze:

  1. U mnie nazywa sie to baba ziemniaczana, uwielbiam ja, ja dodaje boczek w plastrach na dno brytwanki a do srodka baby dodaje troche utartego sera zoltego. Smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Katarzyno, z ziemniakami można wyczyniać rożne cuda,dodawać składniki jakie lubimy i na jakie mamy akurat ochotę.Nie dodawałam do środka ciasta sera żółtego tylko zdarzyło mi się kiedyś dodać ser biały,pokruszony.Tylko wtedy szatkowałam ziemniaki na tarce jarzynowej z grubszymi oczkami.Ale pomysł z wyłożeniem blaszki boczuszkiem jest bardzo koszący.Spróbuję
      ,przecież wszystkiego trzeba posmakować zanim podamy rodzinie.
      Pozdrawiam

      Usuń