30 czerwca 2013

Rolada szpinakowa


Składniki 

450 g. szpinaku mrożonego jeśli nie ma świeżego
150 g. wędzonego łososia (w wersji dla jaroszy ugotowana marchewka )
250 g. sera białego ( może być taki jak na sernik "krem,,)
2 łyżki jogurtu naturalnego (ja dałam Grecki )
4 jajka
łyżka masła
3 ząbki czosnku
sól,pieprz
Duża łyżka kopru


Szpinak smażymy w rondlu, dodajemy masło, czosnek, sól i pieprz.

Dalej smażymy aż odparuje całkowicie nadmiar wody.
Jeszcze doprawiamy solą i pieprzem do smaku jeśli zajdzie potrzeba.
Odstawiamy do wystygnięcia.
Do wystudzonej masy dodajemy żółtka i białka ubite na sztywno. Delikatnie wymieszać.

Całą masę wylewamy na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia ciast.






Pieczemy 15 minut w temperaturze 180 st.


 W tym czasie przygotowujemy ser rozgniatamy widelcem, dodajemy jogurt, sól, pieprz do smaku i całą łyżkę kopru.




Upieczony szpinak odwracamy do góry dnem wcześniej podkładając papier lub folię aluminiową.

Papier z góry delikatnie odciągamy.



Placek szpinakowi smarujemy masą serową,układamy łosoś lub marchew,ze względu na gust jarosza.Następna rolada będzie z łososiem.




I całość zwijamy w ładną roladę zawijając w papier.Odstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia.





Gotowe. 

Właściwie to wszyscy prawie układają łososia, ja musiałam go zastąpić marchewką ugotowaną, ponieważ nasz gość jest wegetarianinem i nie ruszył by jej. 
Ale okazało się że pomysł z marchewką był słuszny, rolada wszystkim bardzo smakowała nawet tym mięsożernym.
Cieszę się,  bo robiłam ją pierwszy raz. Udało się.




2 komentarze:

  1. Ja robię ją zawsze z łososiem! Jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. A następnym razem zrobię z łososiem nie bacząc na gusty jarosza.

    OdpowiedzUsuń